Att vara mentor

Detta är inte dem officiella reglerna utan dem jag spelar efter. Ni får gärna lov att använda dem, men om ni kopierar så måste det någonstans stå skrivet att det är jag som skrivit dem och inte ni. 

När du har förvandlat en annan sim till vampyr kan du inte bara lämna den. Eller kan, kan du men det är inte smart. Den nyförvandlade vampyren kan avslöja att det finns vampyrer i staden och därmed leda till din och dennes död. Därför bör den nyförvandlade vampyren flytta in hos dig så snart som möjligt efter bettet så att du kan lära upp den. Innan du kan vara mentor till din lärling måste du själv ha minst nivå 6 inom atlestik, logik och karisma (och kampsport, om du har destination världen. Då är det tillåtet att använda buydebug för att få redskap). 

Innan din lärling får lämna dig bör den ha gjort följande:

  • Nått nivå 5 inom Logik.
En vampyr måste vara klipsk och snabbtänkt för att klara sig ensam.

  • Nått nivå 5 inom Karisma.
En vampyr måste kunna charma sig ur situationer och lura offer. 

  • Nått nivå 5 inom Atletisk.
En vampyr måste vara stark, snabb och smidig för att kunna slåss när det behövs.


  • Nått nivå 5 inom Kampsport.
En vampyr måste också kunna skydda sig själv utan att behöva skada andra. 

  • Druckit från minst 5 olika simmar från handleden.
En vampyr måste själv kunna jaga och äta utan hjälp för att överleva. 

När lärlingen klarat dessa fyra steg är den redo att ge sig ut i världen eller bo kvar med sin mentor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar